İZMİR BORNOVA MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ ERASMUS PROJESİNİ TAMAMLADI | Egenews | Ege ve İzmir Son Dakika HaberleriEgenews | Ege ve İzmir Son Dakika Haberleri

25 Nisan 2024 - 02:23

İZMİR BORNOVA MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ ERASMUS PROJESİNİ TAMAMLADI

İZMİR BORNOVA MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ ERASMUS PROJESİNİ TAMAMLADI
Son Güncelleme :

23 Ağustos 2022 - 11:44

4360 Okuma

İzmir Bornova Mesleki Eğitim Merkezi 2019 yılında Avrupa Birliği Eğitim, Gençlik ve Spor Programları çerçevesinde imzaladığı 2019-1-PL01-KA229-065290-2 Proje no’lu New Era In Education projesini tamamladı. Polonya koordinatörlüğünde yürütülen projede Türkiye, Fransa, Romanya diğer ortaklardı.

Proje kapsamında çırak öğrenciler ve öğretmenler, 21. Yüzyılda Eğitimde Dijital Dönüşüm temalı çalışmalarını yürüttüler. Klasik, eğitim ve sınıf anlayışının dışında, eğitimin sadece sınıfta ve sıralarda değil, her yerde olduğu ve çalışmanın merkezinde öğrencilerin olduğu projede, 5 hareketlilik gerçekleştirildi.

İLK HAREKETLİLİK POLONYA

09-15 Şubat 2020 tarihleri arasında Polonya’nın Wabrzezno şehrinde bulunan, Zespol Szkol Zawodowych in Wabrzezno okulunda gerçekleşti. “Öğrenci Gezileri” başlığında yapılan çalışmalarda öğrenciler ve öğretmenler, okul dışı eğitim ortamlarını çalıştılar. Çalışmanın yapılacağı yerin ve güzergahın belirlenmesi ve web 2.0 araçları ile çalışmaların anlatılması ilk hareketliliğin çalışmalarındandı. Öğrenciler bu hareketlilikte Web 2.0 araçlarını yakından tanıyarak, derslerinde ve proje çalışmaya kullanmaya başladılar. Oyunlaştırmanın kullanıldığı çalışmalarda öğretmen ve öğrenciler eğlenerek öğrendiler.

  1. HAREKETLİLİK İZMİR
  2. yüzyılda sınıf yönetimi ve sınıf yönetiminde karşılaşılan sıkıntılar ve çözüm yollarının arandı. Sınıf yönetiminde ve derslerde kullanılabilecek web 2.0 araçları üzerinde çalışmalar yapıldı. Bu hareketlilikte proje ekibine Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç Dr. Yılmaz Tonbul destek verdi. Öğretmenler yapılan çalışmalarda uluslar arası eğitim sistemleri ve karşılaşılan problemler üzerinde çalışmalar yapıldı. 5-9 Temmuz 2021 tarihleri arasında gerçekleşen hareketlilikte öğretmenler İzmir’in tarihi ve turistik yerlerini de gezme fırsatı buldular

  1. HAREKETLİLİK ROMANYA

    18-22 Ekim 2021 tarihleri arasında Romanya’nın Botosani şehrinde Lıceul Tehnologıc Elıe Radu kurumunda gerçekleşti. Öğretmen ve öğrencilerin bir arada gerçekleştirdiği bu hareketlilikte, öğrenciler hayalindeki sınıfları tasarladılar. Eski ve yeni mesleklerin anlatıldığı, etnografya müzelerinin gezildiği ve geleneksel mesleklerin, yeni yüzyılda nasıl kullanıldığı çalışmaları yapıldı. Öğrenciler diğer ülkelerden gelen akranları ile karma takım çalışmaları yaparak, atık malzemelerden tasarım çalışmaları yaptılar. Lego atölyeleri ile geleceğin sınıflarını tasarladılar. Bu alanda kullanılacak web 2.0 araçlarını yakından tanıma fırsatı buldular. 

  1. HAREKETLİLİK REUNİON ADASI FRANSA

Güney yarım kürede bulunan Reunion Adasındaki hareketlilik 7-11 Mart 2022 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Derslerde kullanılabilecek materyallerin tasarımlarının yapıldığı bu hareketlilikte, atık malzemelerin derslerde kullanılması amacıyla çalışmalar yapıldı. Öğrenciler bu hareketlilikte tasarım yapabilecekleri web 2.0 araçlarını belirleyerek çalışmalar yaptılar. Tasarımı yapılan malzemelerin farklı derslerde kullanımının çalışıldığı hareketlilikte, Güney yarım kürenin güzelliklerini de keşfetme fırsatı buldular.

  1. HAREKETLİLİK ANTALYA

09-13 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen hareketlilikte, Antalya Kepez Mahmut Celalettin Ökten Anadolu İmam Hatip Lisesi ev sahibi okulumuz oldu. Yapılan çalışmaların gözden geçirildiği ve atölye çalışmalarının yapıldığı projede öğrenciler karma takım çalışmaları ile farklı ülkelerden gelen akranları ile yakından çalışma fırsatı buldular. Zihin haritaları, dijital haritalar, video hazırlama programları,  tasarım programları için kullanılan web 2.0 araçlarını çalışan proje ortakları, cennet Antalya’yı da yakından görme ve gezme fırsatı yakaladılar. 

  1. VE SON HAREKETLİLİK PARİS 

4-8 Temmuz 2022 tarihlerinde Fransa’nın başkenti Paris’te gerçekleşen hareketliliği ana başlığı iletişim idi. Bu hareketlilikte öğrenciler 21.yüzyılıda teknoloji ile hayatımızı kolaylaştıran internetin, aynı zamanda getirdiği problemler tartışıldı. Aileleri, öğretmenleri, öğrenciler internette oluşabilecek tehlikeler karşı uyarmak için neler yapılabilir konusunda çalışmalar yapıldı. Öğrenciler web 2.0 araçlarını kullanarak hazırladıkları, sunum , el broşürleri ile kendi sunumlarını yaptılar. iletişim becerileri üzerinde uygulamalı çalışmaların yapıldığı hareketlilikte öğrenciler Paris, Eyfel ve diğer tarihi alanları geçerek dersleri için materyaller hazırladılar. 

HAREKETLİLİK SONUNDA

 2019-2021 yılları arasında tamamlanması gereken proje pandemiden dolayı 1 yıl uzatıldı. İzmir Bornova Mesleki Eğitim Merkezinden 20 Öğrenci ve 18  Öğretmenin dahil olduğu projede Eğitimdeki dijital dönüşüm, çırak öğrencilere ve öğretmenlerce, uluslararası çalışmalar ile uygulamalı olarak  çalışıldı. Derslerde kullanılacak yeni materyaller, öğretmenlerce hazırlanan ders planları, derslerde kullanılabilecek web 2.0 araçları kılavuzu proje ürünleri olarak hazırlandı.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.