CHP İZMİR MİLLETVEKİLİ KAMİL OKYAY SINDIR, ”ÖĞRETMENLERE MAAŞ DÜŞÜK,ATAMA YOK” | Egenews | Ege ve İzmir Son Dakika HaberleriEgenews | Ege ve İzmir Son Dakika Haberleri

28 Mart 2024 - 22:13

CHP İZMİR MİLLETVEKİLİ KAMİL OKYAY SINDIR, ”ÖĞRETMENLERE MAAŞ DÜŞÜK,ATAMA YOK”

CHP İZMİR MİLLETVEKİLİ KAMİL OKYAY SINDIR, ”ÖĞRETMENLERE MAAŞ DÜŞÜK,ATAMA YOK”
Son Güncelleme :

07 Kasım 2020 - 12:27

2580 Okuma

Milletvekili Sındır, “öğretmenlere maaş düşük, atama yok”

2021 Yılı Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK Bütçesi Üzerine Plan ve Bütçe Komisyonunda konuşan CHP İzmir Milletvekili Kamil Okyay Sındır, Türkiye’deki öğretmen maaşlarının Avrupa OECD ülkelerinin arasında açık ara en düşüğü olduğunu, 138 bin 393 öğretmen ihtiyacı olmasına rağmen atama yapılmadığını ve 93 bin 235 öğretmen kadrosunun boş olduğunu söyledi.

“EBA ÜZERİNDEN BİR BAŞARI SAĞLAMA ŞANSIMIZ YOK”

EBA ile yapılan öğrenim amaçlı yayınların Milli Eğitim’de çok büyük bir eğitim eksikliğine neden olduğunu ifade ederek sözlerine başlayan Sındır, “bakanlığımızın adı Milli Eğitim Bakanlığı milli öğretim bakanlığı değil. Eğitim başka şey öğretim başka. Aslında öğretim diye bir kavram da yoktur. Sürecin kendisi öğretim değil öğrenim sürecidir. Öğretmek fiili bile yanlış bir ifadedir. Birey/öğrenci öğrenmeye açık olmadığı sürece öğrenme çabasıyla zihnini açmadığı sürece, o kişiye sağlıklı ve doğru bilgiyi verebilmeniz ve onun yetişmesini bu anlamda sağlamanız mümkün olmaz. Eğitimin; kültürde, sanatta, sporda, müzikte, resimde, güzel sanatlarda; el becerileri, zihinsel ve bireysel gelişim için önemi ortada. Evlatlarımızın bu ülkenin geleceğine hazırlanabilmesi, milletine, devletine ve cumhuriyetine bağlı bireyler olarak yetişmesi; çağdaş, sorgulayan, sentezleyen analiz eden ve yeni bilgiler üreten kişiler olması yolunda EBA üzerinden bir başarı sağlama şansımız yok” dedi.

“İKTİDAR SÖZÜNÜ KULAK ARDI ETTİ”

Öğretmen maaşları üzerinden Milli Eğitim Bakanlığını ve Milli Eğitim Bakanını eleştiren Sındır, “Bugün 1’in 9’u olan bir öğretmenimizin maaşı 4 bin 369 Lira, 1’in 4’ü olan öğretmenlerimizin maaşı ise 5 bin 634 Lira. Aynı derece kademede bir mühendis 7 bin 452 Lira alıyor. Öğretmelerimizin maaşı bir mühendisin maaşının bir polisin maaşının ancak 3’te 2’si civarında. 1’in 4’ü bir vaizin aldığı maaştan dahi düşük bir rakamda maaş alıyor öğretmelerimiz. Fakat gerek polislerimizin gerek mühendislerimizin, gerek vaizlerimizin maaşları yaşam koşulları düşünüldüğünde yeterli mi? Tabi ki değil ! Hiç birisinin ihtiyaçlarına ve toplumdaki saygınlıklarına eşdeğer bir maaş aldığı söylenemez. Hem öğretmenlerimiz, hem polislerimiz hem sağlık çalışanlarımız ve hem de diğer çalışanlarımız için 3600 ek gösterge sözü AKP ve MHP tarafından meydanlarda verildi ve her fırsatta dile getirildi. Fakat bu sözler yerine getirilmedi. İktidar sözünü kulak ardı etti. Bakınız Avrupa’da OECD ülkelerinde Lüksemburg’da aylık öğretmen maaşı 8 bin 552 dolar bu en yükseği. OECD üyesi ülkeler arasında Türkiye hariç en düşüğü de Macaristan’da o da 1740 dolar. Bugünkü döviz kurundan, 8,5 TL’den öğretmen maaşını dolara çevirdiğinizde 662 dolara denk geliyor. En düşük maaş 1740 dolar ile Macaristan’da  bizde ise 662 dolar. Yani 3’te1 sayın Bakan. Benim eşim de öğretmendi emekli oldu. Öğretmenlerimiz, öğrencisinin bir ihtiyacı olduğunda hiç kimseye hissettirmeden ona yardımcı olur. Öğrencinin kalemi defteri yoktur cebinden alır. Öğretmenler vefakardır. Sayın bakan öğretmelerimiz bu maaşları hak ediyor mu?” dedi.

“550 BİNE YAKIN ÖĞRETMEN ATAMA BEKLİYOR”

Atanma bekleyen öğretmenlerin umutsuzluğa itildiğini söyleyen Sındır, “ÖSYM verilerine göre atanmayı bekleyen 460 bin civarı öğretmenimiz var. Tespit edilemeyenlerle birlikte bu sayının 550 bine yakın olduğu tahmin ediliyor. Bu rakam 2023’e kadar 1 milyonu bulacak. Öğretmenlik yapma hevesiyle mezun olmuş gençlerimizi umutsuzluğa, hayal kırıklığına itemezsiniz; kontenjanların bu duruma göre belirlenmesi gerekir. Sayıştay raporuna göre ülke genelinde Aralık 2019 itibariyle 86 bin 879 Sözleşmeli Öğretmen var. Boş kadro 93 bin 235, öğretmen ihtiyacı da 138 bin 393. Bu ihtiyaç ortadayken öğretmenlerimizin atanmıyor olmasını anlamak mümkün değil. Öğretmenlerimizin maaşı düşük, atamaları yok; öğretmelerimiz iktidar tarafından yok saylıyor” dedi.

“6,5 MİLYAR DOLAR AR-GE HARCAMASIYLA DÜNYA İLE YARIŞAMAYIZ”

AR-GE harcamalarına ayrılan bütçeyle diğer ülkelerle yarışmamızın mümkün olmadığını ifade eden Sındır, “Bugün AR – GE’nin GSYH’deki payı 2019 yılında 1,06, 2020 yılı için 1,14 olarak öngörülmüş. Cumhurbaşkanlığının yıllık programından çıkardım. Yüksek teknolojik ve katma değeri yüksek ürünlerin üretiminde AR-GE’nizi diğer ülkelerle rekabet ederek daha ileriye taşımak istiyorsanız, bunun oransal değil rakamsal değerine bakmanız lazım. Bakın İsrail 16,35 milyar dolar, Kore 95,5 milyar dolar, İsveç 17 milyar dolar, Japonya 173 milyar dolar, Almanya 129 milyar dolar, ABD 551,5 milyar dolar, Singapur 9,89 milyar dolar AR – GE’ye bütçe ayırıyor. Bugün itibariyle 8.5 lira olan dolar kuru nedeniyle bizim ayırdığımız bütçe 6,5 milyar dolara ancak denk geliyor. Sadece Kore ile karşılaştırayım, 95 milyar doların yanında 6,5 milyar dolar AR-GE harcamasıyla bizim Kore’nin önüne geçebilme şansımız sıfır” dedi.

“SİYASET YAPMAMALARI GEREKİR”

Sındır sözlerini şöyle sonlandırdı: Daha önce bir siyasi partide özellikle iktidar partisinde siyaset yapmış sonradan rektörlüğe atanmış hocalarımız var. Siyaset yapmış ama bırakmış ve aktif siyasetten ayrılmış. Bu görevi hakeden insanlar da olabilir değerli akademisyenler de olabilir ama en azından üniversite rektörlük çalışmalarında siyaset yapmamaları gerekir. Hele hele ülkenin genel siyasetinden etkilenerek aidiyet duyduğu partinin dışındaki partilere ve onun milletvekillerine karşı saygısızca ve hadsize hareket etmelerinin önüne geçilmeli.”

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.