Sipariş usulü hırsızlık! Hayalet ekran hırsızlığı revaçta | Egenews | Ege ve İzmir Son Dakika HaberleriEgenews | Ege ve İzmir Son Dakika Haberleri

25 Nisan 2024 - 09:25

Sipariş usulü hırsızlık! Hayalet ekran hırsızlığı revaçta

Sipariş usulü hırsızlık! Hayalet ekran hırsızlığı revaçta
Son Güncelleme :

22 Temmuz 2022 - 9:03

1630 Okuma

FERİT ZENGİN İstanbul – Milliyet’in emniyet kaynaklarından edindiği bilgiye göre, geçmiş dönemlerde otomobili komple çalıp parçalayarak satan şebekeler, yakalandıklarında daha az ceza almak için otomobili parça parça çalmaya başladı.

Hırsız şebekelerinin ceza dışında “kolay” olması nedeniyle “butik hırsızlık” yöntemini seçtiği belirtiliyor. Çaldıkları otomobil parçalarının başında ise “hayalet ekran” geliyor. Partikül filtresi, far ve dikiz aynaları da hırsızlıkta çaldıkları parçaların başında yer alıyor.

‘Oto hırsızlığı düştü’

Bu yılın ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre oto hırsızlığı arttı. İstanbul’da geçen salı gecesi Bağcılar, Kartal ve Avcılar’da 5 otomobil hırsızlığı olayı yaşandı. Hırsızlar, Avcılar’da 3, Bağcılar ve Kartal’da 1 otomobilden “hayalet ekran” olarak adlandırılan gösterge panelini 5-7 dakikada sökerek, çalıp kaçtı. Hırsızlar, 18 Temmuz gecesi Beylikdüzü’nde vatandaşların tepkisine aldırmadan bir otomobilin hayalet ekranını çaldı. Parça parça hırsızlıkta ikinci sırada ise araç göğsü aldı.

“Torpido” olarak ifade edilen bu parçanın değeri de aracın marka ve modeline göre değişiklik gösterirken ikinci el bir BMW göğsünün piyasa değeri 50 bin liraya kadar çıkıyor. Üçüncü sırayı far ve dikiz aynalarının aldığı butik hırsızlık olaylarında son 2 yılda öne çıkan partikül filtreleri oldu. Bu filtreler, içinde bulunan birçok değerli maden nedeniyle hırsızların en çok çaldığı parçalar arasında. Ekran hırsızlığını otomobilin marka ve modeline göre sipariş usulü gerçekleştiren şebekelerin çaldığı ekranların ikinci el piyasa fiyatı 15 bin lira ile 75 bin lira arasında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRYuva köyü neden zehirlendi?Haberi Görüntüle

 

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.