Temeli 1950’ye kadar dayanan internet, günümüzde hepimizin evinde mevcut. Bir zamanlar eve internet bağlatmak için aylarca sıra beklemek gerekiyordu. Bugün başvurduğunuzda şansınız yaver giderse en kısa sürede almaya hak kazanıyordunuz. Üstelik hızı da Megabitlerle değil, şimdi görsek güleceğimiz Kbps değerleriyle ölçülüyordu. Bir web sayfasının yüklenmesi dahi dakikalar sürebilmekteydi.

Teknoloji, beraberinde interneti de geliştirdi. Standart kullanıcılara yönelik olarak geliştirilen sosyal medya ağlarının ortaya çıkışı, yayın hizmetlerinin sayısındaki artışın önü alınamaz durumda. Peki, bu pazarı aktif bir şekilde domine eden şirketlere ne kadar zaman harcıyoruz?

GSMA’nın yayınladığı yeni bir rapora göre dünya nüfusunun artık yarısı mobil internete erişebiliyor. Bunun neden arttığı raporda açıklandı.

1 dakikada 305 bin fotoğraf paylaşılıyor

DOMO, kullanıcıların dijital tüketim alışkanlıklarıyla alakalı yaptığı araştırmadan elde ettiği verileri paylaştı. ‘Data Never Sleeps’ yani ‘Veri Asla Uyumaz’ ifadesiyle internette sürekli olarak bir hareketlilik yaşandığına atıfta bulunan DOMO, sosyal medya platformlarının hayatımıza ne kadar girdiğini bir kez daha anlamamızı sağladı. Bu mecralarda bir dakikada neler oluyor?

internet 1 dakika

Instagram ve çatı şirket Facebook’u kullananlar, 1 dakikada 305 bin fotoğraf paylaşıyorlar. Bunların 65 bin kadarını Instagram, geriye kalan 240 binini ise Facebook oluşturuyor. Ayrıca Facebook’un aylık 2 milyardan fazla kullanıcısının 44 milyon kadarı da canlı yayın gerçekleştiriyor. Twitter kullanıcıları ise dakikada 575 bin tweet paylaşıyorlar.

1 dakikada TikTok kullanıcılarının 167 milyon video izlemesi, platformun insanlar arasındaki yaygınlığını bir kez daha ortaya koyuyor. Hatırlatmak gerekirse geçtiğimiz ay yapılan bir araştırmada, kullanıcı başı TikTok’ta geçirilen sürenin YouTube’ta geçirilen süreden daha fazla olduğu ortaya çıkmıştı. Ek olarak TikTok’un aylık 1 milyar kullanıcı sayısını geçtiği öğrenildi.

Zoom aktif bir şekilde kullanılıyor

Pandemiyle beraber yıldızı parlayan uygulamalardan Zoom’un toplamda 856 dakikalık video konferanslara ev sahipliği yaptığı ortaya çıktı. YouTube kullanıcılarının 1 dakikada 694 bin saatlik video izlediği anlaşılırken, Netflix’te 452 bin saatlik video oynatıldığı belirlendi. Sesli sohbet uygulaması Clubhouse’ta ise dakikada 208 oda oluşturulduğu açığa çıktı.

internette neler oluyor
Netflix gibi yayın hizmetlerinin payı çok fazla

İnternette 1 dakikada neler oluyor? raporuna göre Google, toplamda 5.7 milyon aramaya şahitlik ediyor. 12 milyon kullanıcı iMessage ile iletişim kuruyorken; 2 milyon kişi Snap alışverişi gerçekleştiriyor. Discord kullanıcıları birbirlerine dakikada 668 bin, Slack kullanıcıları ise 148 bin mesaj gönderiyorlar. Ayrıca 108 bin kişi Microsoft Teams üzerinden bağlantı kuruyor.

İnternette toplam 6 milyon kullanıcı 1 dakikada online alışveriş yapıyor. Harcamaların 283 bin dolarının Amazon’a, 67 bin dolarının Instacart platformuna gittiği belirtiliyor.