
Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun amaç maddesi, tüketicinin ekonomik çıkarlarını, sağlığını, güvenliğini korumak ve zararlarını telafi etmeyi öngörüyor.
Şimdi bu yazımı okuyan onlarca, belki de yüzlerce GSM ve İnternet şirketi mağduru var.
Bunları tüketici şikayetlerinden öğreniyoruz.
Reklam kampanyaları ile kendilerine çektikleri tüketiciler, abone olduktan sonra abonelikten vazgeçsinler bakalım, başlarına neler geliyor. Öncelikle yapılan satışların büyük bir oranı kampanyalı satış şeklinde yapılıyor.
Nedeni, cayma bedeli ve normal fiyat ile kampanya fiyatının farkını sizden istemeleri.
Kısaca sizin abonelikten caymanızın kolay olmadığını hatırlatmak.
Tüketicinin Korunması Yasası diyor ki; Tüketici ile müzakere edilmeden, tüketici aleyhine olacak şekilde şartlar olamaz.
Bu konularda yetkili resmi kurum ‘Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu’. Ayrıca genellikle okunmayan sözleşmeler de şirketin tarifede değişiklik yapma hakkının olması.
Bununla birlikte kampanyalı tarife bittiği zaman, aboneliğin yüksek fiyattan faturalandırılması maddesi.
Genellikle tüketici abone olurken bunlardan bi haber.
Size bir İnternet abonesinin başından geçen olayı anlatacağım.
Pandemi dönemi içindeyiz.
İnternet servis sağlayıcı bir şirketin abonesi hastanede.
O sırada kampanyalı aboneliğinin süresi dolmuş.
Şirket aboneyi aramış, abone hastanede olduğu için çağrılara yanıt verememiş.
Her ay SMS ile gelen fatura bilgileri de 3 ay süresince gelmemiş.
3 ayın sonunda aboneye dudak uçuklatan bir fatura geliyor.
Kampanyalı aboneliğinin süresi dolmuş.
İnternet şirketi aboneliği kendiliğinden en yüksek tarifeden, üstelik haber vermeden devam ettirmiş.
Bu haksız kazanç değil mi?. GSM ve İnternet servis sağlayıcı şirketlerin tüketicileri daha fazla mağdur etmemeleri ve haksız kazanç sağlamamaları için acilen yeni yasal düzenlemeler yapılmalı.
Bu GSM konusunda uzaktan satış benim kanaatımca ülkemizde yanılmaya çok açık olduğu için kaldırılmalı.
Sözleşmelerin bir kopyası mutlaka aboneye verilmeli.
Ayrıca tüketiciyi borç altına sokan her tür belgenin tüketiciye okunması gerekli.
Abone olmaya gidiyorsunuz.
Verilen sözleşme okunmadan görevli bay veya bayan hemen imzalamanızı istiyor.
Aynı tapuda nasıl her şey tek tek okunuyor ise, GSM sözleşmeleri de aboneye imzalanmadan okunmalı.
Abone ne aldığını veya almadığını bilmeli.
Tabi nasıl cayacağını da.
Bir de müşteri hizmetleri hatları .
Son zamanlarda aboneliği iptal ettirmek için arayanlara genellikle nasıl yanıt veriliyor ‘ Sesinizi Duyamıyorum’. ‘Alo,Alo, sesinizi duyamıyorum’. Ve telefon yüzünüze kapatılıyor.
Üstelik servisin kendi getirip kurduğu modemi, onca satış noktası var iken abone iptalinde kargo ile göndermeniz isteniyor.
Amaç, zorluk çıkarıp ‘lanet olsun abonelikten çıkmıyorum’ noktasına sizi ulaştırmak.
Birde şöyle durum var.
Bu tür satışlarda abonenin 10 gün içinde cayma hakkı var.
Vazgeç bakalım vazgeçebilirsen.
Deveye hendek atlatmak, GSM- İnternet aboneliğinden caymaktan daha kolay.
Yetkili resmi kurum, ‘Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu’. GSM ve İnternet şirketleri ile ilgili mağduriyetlerinizi tuketici.btk.gov.tr adresine yazabilirsiniz.
Alptekin bey aydınlatıcı ve ikaz niteliği taşıyan yazılarınızı takip ediyoruz. Salt eleştiri ile yetinmeyip içeriğinde önerilere de yer verdiğiniz çalışmalarınız için yürekten teşekkürler…
Emeğinize sağlık ???